Χριστίνα Λάσκαρη | «Φτιάξε το δικό σου παραμύθι»..Ένας διασκεδαστικός τρόπος για την εξάσκηση του Περιγραφικού Λόγου
16055
single,single-post,postid-16055,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.8,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

«Φτιάξε το δικό σου παραμύθι»..Ένας διασκεδαστικός τρόπος για την εξάσκηση του Περιγραφικού Λόγου

MichaelGarland

«Φτιάξε το δικό σου παραμύθι»..Ένας διασκεδαστικός τρόπος για την εξάσκηση του Περιγραφικού Λόγου

Πολλά παιδιά δυσκολεύονται να χρησιμοποιήσουν την ομιλία τους για να περιγράψουν μια κατάσταση, εικόνα, ενέργεια κ.α.

Η δυσκολία αυτή μπορεί να δημιουργήσει διάφορα προβλήματα στην σχολική τους εξέλιξη. Μια πολύ απλή και συνάμα πολύ χρήσιμη δραστηριότητα που βοηθάει τα παιδιά να εξασκήσουν την δεξιότητα αυτή, είναι το παραμύθι. Σε αυτή την περίπτωση δεν αναφερόμαστε στην ανάγνωση παραμυθιού με τον κλασσικό τρόπο, αλλά στην περιγραφή εικόνων που δίνονται στο παιδί. Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να γίνει με τον εξής τρόπο:
Δείχνουμε τις εικόνες ενός παραμυθιού στο παιδί, αρχίζουμε απο το εξώφυλλο, του ζητάμε να περιγράψει την εικόνα και να μας δώσει έναν τίτλο, φροντίζοντας να μην είναι φανερό το κείμενο/τίτλος που ήδη υπάρχει. Συνεχίζουμε με τις άλλες εικόνες που αποτελούν εικονογράφηση της ιστορίας με τον ίδιο τρόπο. Στόχος είναι το παιδί να καταφέρει να σχηματίσει προτάσεις με σωστή δομή, να αναπτύξει τον περιγραφικό λόγο, να κατανοήσει τις σημαντικές λεπτομέρειες και να .οργανώσει τον λόγο-ομιλία και την σκέψη του.

Στην δραστηριότητα αυτή η δυσκολία μπορεί να έχει διακύμανση. Για παράδειγμα μπορούμε στην αρχή να δουλέψουμε με ένα παραμύθι που το παιδί γνωρίζει (που το έχουμε διαβάσει παλαιότερα), να δώσουμε το όνομα του ήρωα και άλλα βασικά στοιχεία πριν αρχίσει την περιγραφή, αλλά και την σωστή σειρά των εικόνων. Έπειτα για μεγαλύτερη δυσκολία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε άγνωστες (για το παιδί) ιστορίες, να ζητήσουμε να κάνει την σωστή σειροθέτηση των εικόνων και έπειτα να τις περιγράψει, να παρέχουμε εικόνες με περισσότερα ερεθίσματα (πολυσύνθετες) ενώ στο τέλος μπορούμε να κάνουμε ερωτήσεις κατανόησης (σχετικές με την ιστορία που δημιούργησε/περιέγραψε το παιδί).

Τα παραμύθια δίνουν πληθώρα ερεθισμάτων και μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε αρκεί να βρίσκουμε νέους τρόπους. Μην ξεχνάτε ότι ένα ερέθισμα σε καμία περίπτωση δεν αφορά μόνο μια δεξιότητα. Εδώ οι εικόνες (οπτικά ερεθίσματα) δίνουν την δυνατότητα βελτίωσης σε διάφορους τομείς.