All for Moms - Χριστίνα Λάσκαρη
15507
page-template,page-template-blog-masonry-full-width,page-template-blog-masonry-full-width-php,page,page-id-15507,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.8,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

All for Moms

Διαζύγιο: Πώς θα καταλάβετε αν τα παιδιά σας θα ήταν καλό να επισκεφτούν κάποιο ειδικό!
Ακόμη και αν το διαζύγιο σας είναι βελούδινο σίγουρα θα φέρει μεγάλη αναστάτωση. Για τα παιδιά σας ,αλλά και για εσάς το πρώτο βήμα είναι να αναγνωρίσετε τη νέα πραγματικότητα και να διαχειριστείτε τα επώδυνα συναισθήματα που σχετίζονται με τις αλλαγές και την απώλεια που βιώνετε.
Η επιστροφή στη ρουτίνα μετά τις διακοπές και η προετοιμασία για τη νέα σχολική χρονιά!
Το τέλος του καλοκαιριού συχνά προκαλεί άγχος στα περισσότερα μέλη της οικογένειας. Γονείς και παιδιά μπορεί να αγχώνονται για το καινούριο ξεκίνημα, για την αλλαγή σχολείου ή για την πιο απαιτητική τάξη που θα αρχίσει με τη νέα σχολική χρονιά. Ο φόβος του αγνώστου – συμμαθητές, δάσκαλοι, νέο σχολικό κτήριο, καινούριες απαιτήσεις, κοινωνική προσαρμογή – είναι αυτός που προκαλεί το περισσότερο άγχος στους γονείς και στα παιδιά, σύμφωνα με έρευνες.
Καλλιεργήστε την υπευθυνότητα στα παιδιά!
Βοηθάει το παιδί σας στις δουλειές του σπιτιού και της οικογένειας; Αναλαμβάνει την ευθύνη να εργάζεται και να προσπαθεί για το σχολείο; Τηρεί αυτά που δεσμεύεται ότι θα κάνει; Σε συζητήσεις με γονείς αυτό που ακούς συχνά σαν κοινό ζητούμενο, είναι η υπευθυνότητα των παιδιών. Μπορούμε όμως να διδάξουμε σε ένα παιδί την υπευθυνότητα σε μια μέρα; Ασφαλώς και όχι. Μπορούμε όμως σιγά-σιγά, να βοηθήσουμε τα παιδιά να γίνουν υπεύθυνα, παρέχοντάς τους κατάλληλες για την ηλικία τους ευθύνες και σαφείς οδηγίες για το πώς να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.
Η υλική ανταμοιβή – “Και αν το κάνω τι θα κερδίσω;”
Η μητέρα του Γιωργάκη παρακαλάει το παιδί της να τη βοηθήσει στις δουλειές του σπιτιού γιατί τον τελευταίο καιρό εργάζεται πολλές ώρες και δεν προλαβαίνει. Η απάντηση του Γιωργάκη: “Kι αν το κάνω, τι θα κερδίσω;”. Η μητέρα αν και στην αρχή φαίνεται να τα χάνει για λίγο, υποκύπτει λέγοντας: “Γυρνώντας από τη δουλειά θα σου πάρω το παιχνίδι που σου υποσχέθηκα”.
Το υπερφορτωμένο πρόγραμμα – “Εγώ θέλω μόνο το καλό του…”
Η Φωτεινή είναι ένα κοριτσάκι που πηγαίνει στην τετάρτη δημοτικού. Ξυπνάει από τις 7 το πρωί για να προλάβει να είναι στην ώρα της στο σχολείο. Μετά το σχόλασμα, παραμένει στο ολοήμερο σχολείο όπου κάνει κάποια από τα μαθήματα της, μετά επιστρέφει στο σπίτι για να φάει και στη συνέχεια παρακολουθεί μαθήματα καράτε. Όταν τελειώνει από όλα αυτά, γυρίζει στο σπίτι (κατά τις 7 το απόγευμα), ολοκληρώνει τα μαθήματα που της έμειναν και κατά τις 9 το βράδυ κουλουριάζεται αμίλητη στον καναπέ για να δει τηλεόραση και να ξεκουραστεί. Το ίδιο πρόγραμμα επαναλαμβάνεται καθημερινά, εκτός από τις Τρίτες και της Πέμπτες, όπου η Φωτεινή αντί για καράτε, παρακολουθεί μαθήματα κιθάρας και το Σάββατο πρωί παρακολουθεί μαθήματα ζωγραφικής.
Πότε τα παιδιά δεν μοιράζονται τις εμπειρίες τους – “Δεν μας λέει αυτά που του συμβαίνουν”
Η μητέρα του Δημήτρη, μου περιγράφει με τον παρακάτω τρόπο, τον καθημερινό διάλογο που έχει με το παιδί της με το που επιστρέφει από το σχολείο: – Πώς πέρασες σήμερα; – Καλά, – Στο σχολείο; – Καλά, – Κανένα νέο; – Τα ίδια, – Όλα καλά δηλαδή; – Ναι. – Τι έμαθες σήμερα; – Τίποτα. Μπορώ να φύγω τώρα;
Σημάδια εξουθένωσης λόγω προγράμματος – “Μακάρι να μπορούσα να κοιτάζω μόνο το ταβάνι…”
“Το ξέρω ότι οι γονείς μου θέλουν το καλό μου. Αλλά ώρες ώρες νιώθω ότι κάνω τα ίδια πράγματα κάθε μέρα. Θα ήθελα να υπάρχουν μέρες που να μην κάνω τίποτα. Μακάρι να μπορούσα να κοιτάζω μόνο το ταβάνι καμιά φόρα”. Η Έλενα είναι 11 χρονών και μου περιγράφει με τον παραπάνω τρόπο το πώς βιώνει την καθημερινότητά της.
Η τελειομανία στα παιδιά – “Αν δεν τα πάω καλά, θα είμαι ένα τίποτα”
Πολύ συχνά θεωρούμε την τελειομανία ως ένα καλό χαρακτηριστικό, είναι όμως πράγματι έτσι; Για πολλούς γονείς η τελειομανία θα ήταν ευχής έργον για τα παιδιά τους προκειμένου να αποφύγουν την καθημερινή μάχη για τα καθήκοντα και το διάβασμα. Από την άλλη πλευρά όμως, οι γονείς που μεγαλώνουν ένα τελειομανές παιδί έχουν να αντιμετωπίσουν διαφορετικού τύπου δυσκολίες.